woensdag 17 maart 2010

Tweet Talk

Ik heb een kaartje gemaakt met één van mijn nieuwste Penny Black stempels: Tweet Talk. Het is een slapstick stempel uit de New Release van Penny Black.
I made a card with one of my newest Penny Black stamps: Tweet Talk. It's a slapstick stamp from the New Release of Penny Black.

Om de kaart een liever effect te geven heb ik de hoeken van de kaart afgerond met de Crop-A-Dile Corner Chomper. De hoekjes van het afdrukje zijn ook afgerond met de Crop-A-Dile Corner Chomper, maar dan met de kleine hoek.
To give the card a more lovely effect I punched the corners with the Crop-A-Dile Corner Chomper. The corners of the image are also punched with the Crop-A-Dile Corner Chomper, but with the little corner.



-slapstick stempel Tweet Talk van Penny Black ingekleurd met Derwent Coloursoft potloden
-scrappapier van Doodlebug
-Cuttlebug embossing Perfectly Paisley
-2 gehaakte Grannies en 2 kleine bloemetjes
-Rick Rack Pink van The Paper Studio
-3 half parels
-randjes van het afdrukje en de gehele Cuttlebug embossing zijn bewerkt met roze Colorbox inkt
-hoekjes kaart en afdrukje afgerond met de Crop-A-Dile Corner Chomper

*****

Ik krijg vaak de vraag wat nu precies het verschil is tussen rubberstamps en clearstamps. Hier volgt een korte uitleg. Ik heb de Penny Black stempels als voorbeeld genomen.

Er zijn 3 verschillende soorten stempels van Penny Black:


rubberstempels op houten blokken, clearstamps en slapstick stamps.


De rubberen stempels op een houten blok zien er natuurlijk leuk uit met een mooi gekleurd plaatje op het hout. Deze stempels zijn klaar voor gebruik.


De clearstamps moet je eerst op een acrylblok kleven, dan kun je er mee stempelen.


De slapstick stempels zijn rubberen stempels die al op foam zitten. Je moet ze eerst op een acrylblok kleven om te kunnen stempelen. Doordat de afbeelding ook op het foam staat kun je goed zien hoe je je afbeelding precies moet stempelen. Er komen nu steeds meer slapstick stamps uit. De nieuwste serie is nu verkrijgbaar bij Create4fun. Het handige van de slapstick stamps is dat ze niet zoveel ruimte in nemen en... ze hebben een leuk prijsje. :-) Ze zijn maar € 5,95 per stuk en daar heb je wel een heel mooi Penny Black stempel voor!


Zoals je aan de afdrukjes kunt zien maakt het geen verschil welk soort stempel je gebruikt. Het resultaat is hetzelfde. Ik heb voor deze 3 afdrukjes allemaal dezelfde inkt gebruikt: zwarte Archival inkt van het merk Ranger.

xxx Anne-Marije

3 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Nog even een vraagje, ik gebruik sinds kort ook die inkt, omdat ik met sommige clear stempels die heel erg plakten bijna geen mooie afdruk kreeg met Stazon. Maar ik vind het met inkleuren toch vlekken, ik gebruik Derwent potloden en doezelaars met geurloze terpentine. Hoe ervaar jij dit.

    Liefs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anja,
    Bij mij vlekt het nooit en ik kleur altijd met mijn Derwents. Ik stempel op de correspondentiekaartjes van de Hema. Op ander (dunner of gladder) papier kan de inkt wel eens uitlopen door de terpentine. Ik vind deze inkt juist heel fijn, want het geeft hele mooie zwarte afdrukken.
    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geweldig kaartje Anne-Marije......prachtig gekleurd!.......bedankt voor de uitleg........had nog niet van de slapsticks gehoord!
    groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen