zaterdag 17 april 2010

Lollipop Flowers

Vandaag wil ik jullie graag laten zien, hoe ik mijn zogeheten "Lollipop" Flowers maak. Ze zijn snel een eenvoudig te maken en het is weer eens iets anders dan een "normale" paper flower. Om te kunnen starten heb je alleen ponsen, restjes papier (bij voorkeur passend bij de kaart die je gaat maken), water en Glimmer Mist en Brads, Knopen of iets soortgelijks.
***
Today I'd like to show you, how I make my "Lollipop" flowers. It's simple and fast and something different to "normal" flowers. All you need are punches or dies, paper scraps (matching your card or project), water or GlimmerMist and brads, buttons or something similuar.


Afhankelijk van hoe volumneus je je bloemen wilt maken, heb je 3,4, 5 of meer geponste cirkels in meerder formaten nodig.
***
Depending on how big your flower should be, you need 3, 4, 5 or more die cuts.



Maak de geponste cirkels nat, of met water of door er Glimmer Mist overheen te sprayen. Kreukel alle papiertjes in elkaar.
***
The die cuts have to be well moisten with either water or GlimmerMist like I did. Now you have to crumpled the die cuts.




Je papier mag niet te droog worden. Bij het openvouwen moet je voorzichtig zijn, omdat het vochtige papier gemakkelijk scheurt. Leg de papiertjes op elkaar op volgorde van grootte.
***
The die cuts may not to be too dry. You have to be carefully when you're unfolding these, because the wet paper tears easily. Now the papers have to be layered.


De bloemen kunnen nu door middel van een brad, een knop of met naald en draad aan elkaar gezet worden. Zolang het papier nog vochtig is, kun je bloemen in model brengen. Zodra ze droog zijn worden ze keihard en kun je er niets meer mee doen!
***
You can put the flowers together with a brad, a button or just needle and thread. You can form it as long a they are wet, when they are once dry, you can't change it anymore ;)








De mogelijkheden zijn eindeloos, gewoon een kwestie van uitproberen. Hier nog enkele voorbeelden :
***
The possibilites to create are endless, just try out. Here are 2 more examples:

nur leicht geknüllt, distresst und mit Knopf/slightly crumpled, distressed and with button:

mit geknotetem Band/tied with ribbon:


Hugs Tanja

4 opmerkingen:

  1. bedankt voor de tip,de bloemen zijn heel erg leuk en ik ga ze vanmiddag gelijk maken.groetjes van miep van staden uit rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk,had het al eens met bloemen gedaan, maar ik ga deze ook zeker proberen !!groeten Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een leuke techniek. Ik ga het gauw eens een keer uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke bloemen tutorial!
    Ik heb wel een vraag, wat voor matje gebruik je? Het is ook te zien op de foto. Ik kan het juiste matje niet vinden om mijn bloemen te kunnen vormen en shapen met mijn embossingpen.

    BeantwoordenVerwijderen