dinsdag 11 januari 2011

*Labelkaartje

Hoi allemaal,

Hierbij weer een kaartje gemaakt met één van de nieuwe Prontymallen voor de site van Pronty op verzoek van Jolanda. Ik vind die kaarten waar je een labeltje in kunt steken zo leuk, dus ik dacht dat ga ik eens proberen.
Voor dit kaartje heb ik het mooie papierblok gebruikt van DCWV Linen Closet. Dit vind ik zo'n prachtig papier. Het is mooi stevig van kwaliteit zodat je helemaal geen Cardstock erbij hoeft te gebruiken. De onderste bruine kaart komt ook uit het blok. Eerst een kaart gesneden van 15x12.5 cm. Daarop een mintgroen papier van 14.5 x 12 cm geplakt en als laatste een stuk bloemetjespapier van 14 x 11.5 cm.


Daarna heb ik de randjes ge-embossed en gesneden op 11.5 cm. De randjes vervolgens gestikt en tot slot aangezet met distressinkt Antique Linnen.
Deze sierrandjes geplakt op een aantal stroken van het gebruikte designpapier.
Tot slot alle strookjes aangezet met distressinkt en opgeplakt. Let goed op dat je de hele brede strook 
onderaan alleen aan de onderkant en aan de zijkanten vast plakt, anders past je labeltje er niet meer in. Onder de brede onderste strook heb ik nog een halve Paper Doilie geplakt.

Nu is de kaart bijna klaar. Nog even een leuk labeltje stansen en een mooie bijpassende tekst uitzoeken. De tekst die ik hier heb gebruikt komt van een oude Marianne Design tekststempel. Het labeltje is een magnolia stans. Rijg in een bijpassende kleur een leuk lintje aan je label. Ik heb gekozen voor een eenvoudig organzalintje, maar je kunt er natuurlijk ook verschillende lintjes aan hangen en versieren met leuke charms en/of parellint. Je kunt ook een aantal labeltjes extra maken. Eentje met een beterschapstekst er op en een felicitatietekst. Zo kan je altijd snel het juiste bijpassende labeltje in de kaart doen voor elke gelegenheid.
Als allerlaatste de kaart afmaken met mooie bloemen. In het midden kun je leuke bijpassende brads steken, maar ook kleine roosjes, knopen of pareltjes staan erg mooi in deze bloemen. Kijk hier maar eens voor het ruime aanbod in Paper Flowers.


Wens ik jullie tot slot allemaal weer een hele fijne week toe en veel freubelplezier.

Hartelijke groetjes,
Neltine

1 opmerking:

  1. Mooi gemaakt , Neltine. Wat een prachtig papier !! Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen