dinsdag 7 december 2010

Doosjes

Ik ben gek op doosjes maken, daarom heb ik er 2 gemaakt om met kerst weg te geven ipv een kerstkaartje ;)

Ik heb hierbij weer de Joy! Trouvaille Stans- en Embossingmachine gebruikt.



Hieronder de beschrijving van het rode doosje:

Ik heb eerst 2x uit rood cardstock een Nestabilites Labels One gestanst en nog 1 uit scrappapier, hier heb ik een klein randje eraf geknipt zodat je een mooi rood randje krijgt later ;)


Dan snij je een vierkant van 11 x 11 cm uit rood cardstock.
Dit ril je aan alle kanten op 1½ en knip je op 4 hoekjes in zoals het voorbeeld hieronder.


Je kan het doosje nu gelijk plakken en scrappen.


Snij dan uit rood cardstock een stukje van 6 x 11 cm en ril op 2,9 en 4,6 cm.


Dit plak je onder het doosje en dan kan je het doosje op het uitgestanste Nestabilities vierkantje plakken zoals hieronder.


Plak nu het andere rode uitgestanste Nestabilities vierkantje er bovenop.



Nu kan je hem verder scrappen maar let er wel op dat als je een lintje gebruikt om hem dicht te maken dat je dit eerst op het cardstock plakt en dan pas het scrappapier erop ;)






En hier nog wat foto's van het wit/blauwe doosje:





Voor de kerstbloemen heb ik weer de Creatables gebruikt.

Veel plezier met het maken van dit doosje ;)

Groetjes, Willy



7 opmerkingen:

  1. Wat onwijs leuk gemaakt!!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Willy, en ontzettend bedankt voor deze leuke en duidelijke uitleg.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je wel willy voor de uitleg ga er straks ook eens aan beginnen
    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke eenvoudige doosjes, denk ik, zal het toch ook eens proberen.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi en zo eenvoudig te maken. De beschrijving is super en voor iedereen te volgen! Oh jee, nou wil ik zo ook maken...zucht... en nog zoveel te doen..

    Liefs en bedankt!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jhee willy wat is dit een leuk doosje zeg...
    Bedankt voor het delen echt super...

    *Hugs* C.

    BeantwoordenVerwijderen